مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 21:202021-12-20اقتصادي

خرید امانی 44 هزار راس دام از عشایر خراسان رضوی


مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: بنا به دستور دولت مبنی بر حمایت از دامداران و با توجه به تحویل 32 هزار راس از سهمیه 76 هزار راسی دام در استان، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: بنا به دستور دولت مبنی بر حمایت از دامداران و با توجه به تحویل 32 هزار راس از سهمیه 76 هزار راسی دام در استان، مجددا برای خرید 44 هزار راس باقی­مانده به صورت امانی با عشایر قرارداد منعقد شده است.

محمد نبوی فرد در گفت ­وگو با ایسنا در خصوص طرح­ های حمایتی دولت برای خرید دام از عشایر اظهار کرد: متاسفانه در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی بی سابقه خسارت زیادی به مراتع وارد شده، به طوری که این مساله منجر به کاهش 80 درصدی برداشت محصول در مراتع شده است.

از آنجایی که قسمت زیادی از تغذیه دام سبک به مرتع و علوفه وابسته است، این بخش بیشترین آسیب از خشکسالی را متحمل شده است.

وی افزود: در کل کشور حدود 80 میلیون دام سبک وجود دارد که از این میزان 25 میلیون راس در اختیار عشایر خراسان رضوی بوده و از این محل حدود 200 هزار تن گوشت قرمز، معادل 25 درصد نیاز مصرفی گوشت در کل کشور، در استان ما تولید می شود.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی هماهنگی­ های صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری میان سازمان امور عشایر ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید امانی 44 هزار راس دام از عشایر خراسان رضوی

خرید امانی 44 هزار راس دام از عشایر خراسان رضوی